Handelsbetingelser og vilkår for

Babydynen
Kulbyvej 16
4270 Høng

Tlf. 60 87 66 86

kontakt@babydynen.dk

CVR. 39 67 38 27

Søvngaranti
Virksomheden Babydynen er grundlagt med de bedste intentioner om at hjælpe babyer og børn til mere søvn. Babydynen er testet og elsket af familier, men alle børn er forskellige, og det er grunden til deres søvnudfordringer også. Derfor kan vi ikke garantere, at Babydynen vil have effekt på alle babyer og børn. Dog oplever langt de fleste, at Babydynen hjælper søvnen i den rigtige retning.

Betaling
Babydynen modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inklusiv moms.

Babydynen bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol, og dine informationer kan derfor ikke aflæses.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Fragt
Babydynen afsender alle ordrer indenfor 24 timer.
Der er GRATIS fragt for alle kunder uanset ordrens størrelse.

Alle ordrer leveres med GLS med forventet leveringstid på 1-3 dage.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@babydynen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du selvfølgelig mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Babydynen
Kulbyvej 16
4270 Høng

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Oplys gerne ordrenummer for hurtigere ekspedition.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert brug/behandling af produktet, såsom, men ikke afgrænset af, tyggeskader, forkert håndtering ved vask, overdrevent slitage forårsaget af fx leg mm.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Oplys gerne ordrenummer, beskriv fejlen/skaden og send et billede heraf til e-mailen; kontakt@babydynen.dk.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi tilbyder også, at sende dig en returlabel som du selv kan printe ud og påsætte pakken.
Varen skal naturligvis altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Varen sendes til:

Babydynen
Kulbyvej 16
4270 Høng

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Ved B2B gives der 6 måneders reklamationsret.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Babydynen på tlf. 60 87 66 86 eller e-mail: kontakt@babydynen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her;
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Dit navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse videregives til GLS så din vare kan leveres og de kan oplyse dig herom.
Dine betalingsoplysninger videregives til QuickPay, således at der kan foretages betaling for købet.
Vælger du at betale via ViaBill videregives dit navn, adresse, tlf.nr., mailadresse og betalingsoplysninger således at der kan gennemføres en afdragsordning.

Personoplysningerne registreres hos Babydynen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på babydynen.dk er Babydynen.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@babydynen.dk

Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, såfremt fortrydelsesretten gør sig gældende, læs mere i vores handelsbetingelser.

Varen returneres til adressen:
Babydynen
Kulbyvej 16
4270 Høng.

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten i forbindelse med mit køb af følgende varer:

Bestilt d. (dato):

Modtaget d. (dato):

Kundens navn:

Kundens adressen:

Årsag til returnering (dette er ikke et krav, men måske kan det hjælpe os til at gøre købsoplevelsen bedre for fremtidige kunder):

Kundens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir):

Handebetingelserne blev sidst opdateret den 29. september 2020.